Verslag 3 - Reisverslag uit Wambrechies, Frankrijk van Bob en Hennie Schickendantz - WaarBenJij.nu Verslag 3 - Reisverslag uit Wambrechies, Frankrijk van Bob en Hennie Schickendantz - WaarBenJij.nu

Verslag 3

Door: Bob en Hennie Schickendantz

Blijf op de hoogte en volg Bob en Hennie

10 Juni 2014 | Frankrijk, Wambrechies

Beste allemaal,
Inmiddels zijn we weer ruim een week en 30 sluizen verder! We hebben gelukkig geen nare dingen meer meegemaakt, zoals een kapot, onmisbaar onderdeel. Maar dat wil niet zeggen, dat het nu saai is! Integendeel! Na ons vertrek uit Wambrechies zijn we naar Courcelles gevaren. Volgens de kaart is daar in een kommetje van alles. En dat klopt ook: water, elektriciteit, restaurant, douches, speeltuin. Alleen………is er niemand. Het restaurant is dicht, net als de douches. Er is geen elektriciteit, het slot van de poort ligt er uit. Het enige voordeel is dan: het kost ook niets! We horen van een Fransman, die op het bootje, dat naast ons ligt, woont, dat er een andere burgemeester is en alle mensen, die zich bezig hielden met het jachthaventje, ontslagen zijn. Tja, zo gaat dat. In de dagen erna merken we, dat er verder in Frankrijk dezelfde problemen zijn. We zijn nu al zo ver, dat als er van alles beloofd wordt volgens de kaart, we er rekening mee houden, dat het meevalt als er een gedeelte van klopt.
De volgende dagen hebben we in Douai gelegen aan een kade. Hier was niets, maar dat stond ook niet op de kaart. In de buurt is wel een tankstation. Dus Bob is op de fiets drie jerrycans diesel gaan halen. De caissière was de eerste keer stomverbaasd, want ze zag de auto van Bob helemaal niet staan.  In de buurt van de kade zagen we later een dierenkerkhof, heel apart!
Na weer een “teleurstelling” wat betreft een jachthaven, gaan we het Canal de St. Quentin op. Hier start ook een hele serie sluizen (35) waarvoor we een afstandsbediening meekrijgen. Na vijf sluizen zijn we bij Cambrai en daar zou een jachthaven zijn. Inmiddels wat wantrouwend geworden, gaan we kijken, hoe het daar is. In eerste instantie weer niet geweldig, maar er is een Fransman (volgens eigen zeggen voor driekwart Belgisch), die zijn boot net verplaatst en zijn plekje met stroom èn elektriciteit aan ons afstaat. Bovendien is er in de capitainerie een heerlijk warme, maar smerige douche. (Maar daarvoor heb je slippers, die je aanhoudt onder de douche ;-).) Heerlijk gelegen hier. De eerste avond hadden we trek in frites, dus op naar de friterie met “home-made” frites. Niet te vr……. Moeten we niet meer doen in Frankrijk! De volgende dag wel lekker gegeten in een brasserie, waar Bob gezorgd heeft voor hilariteit in de keuken. Hij had tegen het meisje, dat ons bediende gezegd, dat de “Monsieur Croque” erg lekker was. (Het is een tosti en heet natuurlijk “Croque monsieur”.)
Het weer is de laatste tijd heeeeel wisselvallig! Af en toe heerlijk weer, maar verder veel regen en onweer. Maar ja, daar doen we niets aan.
De volgende keer over onze avonturen met de tunnels………………….

• 11 Juni 2014 - 07:43

Conny:

Ja!!!! Gevonden!! Nu kan ik jullie helemaal op de voet volgen :-) Fijne dag vandaag!

• 11 Juni 2014 - 17:58

Andrea:

Is dat een foto van de dierenbegraafplaats? Schattig

• 11 Juni 2014 - 19:58

Berrh:

Hallo reizigers.leuk jullie verslag te lezen.de reis gaat met ups e downs maar veel plezier, dat is het belangrijkste. Ga zo door en wij blijven jullie volgen. Goede reis verder. Dikke xxx

• 12 Juni 2014 - 10:56

Jan Barendrecht:

Hallo lieve vrienden,

Hoe is het met jullie in la douce france, lukt het allemaal?
    Wat een gedoe zeg met die havens daar, dan is het hier toch wel beter geregeld, maar ja als je maar lol hebt en de zelfgemaakte patat maakt natuurlijk een boel goed.
    Ik ben alweer aan de laatste week bezig, zie er erg tegenop om maandag weer te beginnen, nog twee jaartjes!
    Curaçao was heerlijk, mooi weer lekker eten wat wil je nog meer.
    Vorige week de boot wezen soppen, ziet er weer spic en span uit, morgen komen ze langs voor de nieuwe kap, ben benieuwd.
    Ga dalijk wat plantjes kopen dan ziet het er rond het huis ook weer gelikt uit.
    Nou lui, heel veel plezier nog en kijk uit naar jullie volgende verslag.

Groeten Jan